Alweer een weekje verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van NikeeThailand - WaarBenJij.nu Alweer een weekje verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van NikeeThailand - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje verder

20 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!

Naar mijn idee weer tijd voor een update uit Thailand. Niek vond het wat snel, maar we hebben inmiddels weer super veel gedaan!

We zijn met de bus van Bangkok naar Phuket gegaan en hadden hiervoor 500 baht moeten betalen, wat neer komt op €12,50 (erg goedkoop dus). Ze hadden gezegd dat we om 19:00 uur zouden vertrekken en de volgende ochtend om 10:30 uur aan zouden komen. Helaas liep dit even wat anders dan gepland.....

We werden rond 6:00 uur gedumpt bij een soort restaurantje aan de snelweg wat erg verlaten was. Hier hebben we ruim een uur gewacht.
We moesten overstappen in een andere bus waarbij we anderhalf uur later nogmaals gedumpt werden op een plek waar niks of niemand te vinden was. We werden verzocht nogmaals 500 baht af te rekenen. Beetje jammer dus! De reis duurde in totaal 18 uur.
Dat is dus langer dan van Warmond naar Bangkok :).

Eenmaal in Phuket gingen we snel ontdekken hoe en wat. Omdat de reis zolang had geduurd, zijn we lekker naar het strand gegaan en verder vrij weinig gedaan.
We merkte dat er vooral veel Russen zaten in Phuket en alles bij hen draait om Vodka en feesten. Niet echt ons ding dus....
We hadden diezelfde avond nog besloten om de boot te pakken naar Koh Phi Phi (eiland) en zijn de volgende ochtend meteen weer vertrokken.
Op Koh Phi Phi is het een en al paradijs. ZO MOOI! en zijn daarom meteen drie nachten gebleven.

De eerste avond op Koh Phi Phi gingen we een bucket halen. Dat is één liter cocktail in een emmertje. Hier betaal je 150 baht (€3,75) voor en ben je best lang mee zoet.
We gingen op het strand zitten waar veel shows werden gegeven met vuur en spellen werden georganiseerd voor backpackers.
We kwamen toen een jongen tegen die bij ons in de bus naar Phuket zat en hebben daar nog even wat drankjes mee gedaan en een hoop reistips gekregen. Best handig en erg gezellig!

De tweede dag zijn we met de kayak naar Monkey beach gevaren. Dat was bijzonder!
Een klein strand met spierwit zand, waar allemaal aapjes rondrennen, en helderblauw water. Niek vond het kayakken erg zwaar en zat vooral veel te puffen en te kreunen.
Voor de rest heel gezellig hoor!! ;p.

Na deze dag vonden we het weer eens tijd voor een 'relaxdagje' en hebben lang op het strand gelegen en in het zwembad bij ons hotel.
We hadden ons voorgenomen helemaal niets te doen, maar daar zijn Niek en ik niet zo goed in. Wij kunnen niet zo goed stilzitten :-)! Dus zijn maar weer gaan wandelen op het eiland.

Niek en ik slapen hier trouwens altijd samen op een kamer en zorgen er vaak voor dat er een zwembad bij het hotel zit. We hebben één nacht in een hostel geslapen met twee andere op een kamer, maar zijn erachter dat het qua kosten niet veel scheelt om samen op een kamer te liggen. We hebben tenslotte vakantie en genieten daarom net ff wat meer van luxe!

We zijn net wakker om weer verder te gaan naar het volgende. Dit zal Krabi zijn. Heel mooi, kijk maar op Google ;p.
Dit zal met de boot ongeveer 1,5 uur duren en gaan daar weer opzoek naar het volgende hotel.
Het is echt een hele andere manier van vakantie houden, maar we vinden het geweldig!!!!!

Tot snel.

Liefs uit Koh Phi Phi, X '

• 20 Oktober 2015 - 08:50

Carola:

zo Niek en Nikee, een hele onderneming maar zo te zien en te horen hebben jullie het erg naar jullie zin. Geniet ervan en blijf vooral leuke dingen doen.

• 20 Oktober 2015 - 17:05

Lucille:

Hoi lieverds! Fantastisch zo'n reis! Heerlijk om je net weer gehoord te hebben ;-) Je klonk zo blij en gelukkig!!!! Geniet ervan met z'n tweeën!!! Lov'you, XXX

• 21 Oktober 2015 - 00:05

Ot:

Hee lieffies, klinkt geweldig allemaal.
    Kregen jullie nog een schepje bij het emmertje :)
    Jullie krijgen in ieder geval liefs van opa!
    Doeg veel plezier X

• 21 Oktober 2015 - 08:20

Mary Ann:

Zoo dat klinkt te gek! Leuk dat jullie verslagen zchrijven hoor, helemaal niet teveel!!